KNVB Spelregelbewijs

Spelregelbewijs

Ook dit jaar is er weer een grote groep junioren die het spelregelbewijs gaat halen. Dit seizoen moeten voetballers geboren in het jaar 2004 het spelregelbewijs halen. Zij hebben tot 1 september 2021 de tijd om het spelregelbewijs te halen. Om spelers hierover te informeren hebben zij in november een e-mail of brief gehad met daarin hun activatiecode. Voor het nieuwe seizoen hebben inmiddels al ruim 11.000 junioren het bewijs gehaald.

Over het spelregelbewijs

Sinds het seizoen 2014/’15 moeten junioren (meisjes & jongens) hun spelregelbewijs halen. Het spelregelbewijs maakt voetballers/voetbalsters van jongs af aan vertrouwd met de regels en geeft hen meer inzicht in – én begrip voor – de beslissingen van de scheidsrechter. Dit zorgt weer voor een sportiever spel. Het spelregelbewijs kan gehaald worden via Voetbalmasterz. Een website die junioren op een speelse, maar vooral ook op een duidelijke manier voorbereidt op het kunnen behalen van het spelregelbewijs. Zo zijn er veel oefenmogelijkheden en is er uitleg over de regels en over spelsituaties. Beide aan de hand van aansprekende voorbeelden, vaak uit het topvoetbal.

Ondersteuning vanuit de club

De vereniging is er samen met de spelers/speelsters verantwoordelijk voor dat het spelregelbewijs gehaald wordt. Om leden te stimuleren en motiveren hiermee aan de slag te gaan kun je bijvoorbeeld een bijeenkomst organiseren om de junioren te informeren en gezamenlijk een of meerdere van de oefenlevels te doorlopen. Ook is het aan te raden trainers, coaches en leiders te informeren en een actieve houding te geven richting de jeugdleden. In Sportlink kunnen clubs zien wie van hun leden het bewijs heeft gehaald.

>> Doe hier je spelregeltest en behaal je spelregelbewijs:   Voetbalmasterz

Haal je spelregelbewijs!

Ben je klaar om het spelregelbewijs te halen? Ja, activeer dan je account met de gegevens de je hebt gekregen. Na het activeren kan je inloggen en aan de slag.

Om het spelregelbewijs te halen, moet je eerst vijf levels doorlopen. Elk level heeft tien vragen en je moet er telkens eentje meer goed hebben. Bij level 1 moet je minstens vijf juiste antwoorden geven. Bij level 2 dus zes. Bij level 3 zeven, bij level 4 acht en bij level 5 negen.

Deze vijf levels kun je opnieuw doen, zo vaak als je wilt. Tot je klaar bent voor de eindtoets. Deze heeft twintig vragen, waarvan je er zestien (of meer) goed moet hebben. Je hebt hiervoor drie pogingen. Als het je hierin niet is gelukt, vraag dan iemand van je club of hij/zij je kan helpen.

HEB JE VRAGEN? MAIL DAN NAAR [email protected]